Oivauni on nyt Coronaria Uniklinikka

Oivauni on nyt Coronaria Uniklinikka

Asiakkaillemme tutuksi tullut Oivauni Uniklinikka on nyt Coronaria Uniklinikka. Toiminta uniklinikalla ei muutu, vaan jatkossakin Coronaria Uniklinikalla hoito perustuu asiakkaan yksilölliseen kohtaamiseen, korkealaatuiseen unen tutkimiseen ja vankkaan, nykyaikaiseen lääketieteelliseen osaamiseen.

Coronaria Uniklinikalla toimivat kokeneet unihäiriöihin ja uniapneaan erikoistuneet lääkärit, kuten:

Dosentti, erikoislääkäri Henri Tuomilehto, jolla on unilääketieteen erityispätevyys ja somnologi-eurooppalainen unilääketieteen pätevyys sekä yli 15 vuoden kokemus unihäiriöiden diagnosoinnista ja hoidosta.

Dosentti, korva-, nenä- ja kurkkusairauksien erikoislääkäri Miikka Peltomaa, jolla on yli 15 vuoden kokemus uniapnean diagnosoinnista ja hoidosta.

LT, keuhkosairauksien ja kliinisen fysiologian erikoislääkäri Marisanna Schwenson, jolla on unilääketieteen erityispätevyys ja yli 15 vuoden kokemus uniapnean diagnosoinnista ja hoidosta.

Uniklinikan asiantuntijat diagnosoivat ja hoitavat kokonaisvaltaisesti asiakkaiden kaikkia unihäiriöitä, kuten uniapneaa, levottomia jalkoja, univajetta ja unettomuutta syynmukaisella hoidolla. Uniklinikan palveluvalikoimaan kuuluvat myös uniapnean hoitoon käytettävät CPAP-laitteet.

”Aina ei välttämättä tule mieleen, että jos tämä kaikki johtuukin unesta. Pitkään jatkunut huono nukkuminen tai väsymys ovat sairaus, jota kannattaa tutkituttaa. Kaikki unihäiriöt ovat hyvin hoidettavissa. Yksin näiden asioiden kanssa ei tarvitse painia, vaan kuka tahansa pääsee uniklinikalle hoitoon”, Coronaria Uniklinikan vastuulääkäri Henri Tuomilehto painottaa.

Uniapnea on merkittävä kansansairaus, jota sairastaa jopa puoli miljoonaa suomalaista.

”Hoitamaton tauti on raskas taakka potilaalle itselleen ja valtava kustannuserä ja resurssimenetys yhteiskunnalle. Nopea diagnoosi ja onnistunut hoito vaikuttavat potilaan hyvinvointiin ja loppuelämän terveyteen merkittävällä tavalla”, toteaa Miikka Peltomaa.

Coronaria Uniklinikat palvelevat Helsingissä, Kuopiossa ja Tampereella unihäiriöiden diagnosoinnissa ja hoidossa. Osana valtakunnallisen uniklinikkaverkoston rakentamista Coronaria avaa 27. marraskuuta uniklinikan Ouluun ja laajentaa lähiaikoina myös Järvenpäähän, Lahteen sekä Seinäjoelle.